Reviews

Op vrijdag 25 januari mocht Vicki (die sinds haar vierde Alopecia Areata heeft) voor de tweede keer een Haarwerk van Stichting Haarwensen uitzoeken bij Peels Haarmode, steunpunt van Stichting Haarwensen.

Het bezoek aan Peels Haarmode was perfect verlopen! De vier haarwerken die Haarwensen had opgestuurd waren echt heel mooi. De meest donkere lange haren zijn het uiteindelijk geworden. Het was moeilijk om een keus te maken tussen de twee meest donkere, want Vicki vond het tintje lichter met de heel lange haren ook erg mooi, maar de donkerdere stond echt het allermooist bij haar.
Petra van Peels Haarmode had haar weer heel fijn geadviseerd en meteen ook de eigen haren van Vicki in laagjes geknipt zodat die heel natuurlijk tussen de haren van het haarwerk vallen. Omdat Vicki's haren afgelopen 1,5 jaar wat donkerder zijn geworden, matchen deze nu ook perfect met het nieuwe haarwerk. Echt prachtig! Vicki heeft het hele bezoek zitten glunderen.
Dank je wel Petra voor je fijne hulp en goede advies. Het is nieuwe kapsel staat Vicki zo goed!
Ook dit keer heeft Vicki weer zoveel lieve reacties en complimenten van haar vrienden, familie en klasgenoten gekregen. Geweldig, dit geeft een kind zoveel zelfvertrouwen!

"Ik had plots weer een bos haar"

Van vaste klant naar haarwerk klant

“De vader van Jeroen en Petra heeft mijn trouwkapsel nog gedaan!”, vertelt Coby Korteknie. “Dat is al 52 jaar geleden, kun je nagaan.” Zo lang komt de Eindhovense al bij Peels Haarmode. Voorheen gewoon om te laten wassen en knippen, maar tegenwoordig draagt ze een pruikje. Coby heeft Alopecia, waardoor haar haar uitvalt. Vroeger was het een plekje hier en een plekje daar, maar het werd steeds erger. Toen ik 65 werd dacht ik: en nu ga ik naar Peels toe, ik ga een pruik halen.”

In eerste instantie wilde Coby een haarstukje. “Ik dacht dat ik nog wel genoeg haar had, maar Petra adviseerde toch een pruik.

Voel me gelukkig als haarwerk klant

Ze zette er een bij me op en het was prima. Het was het model wat ik voorheen ook had, dus ik was eigenlijk meteen klaar.” Al snel was Coby aan haar pruik gewend.

“Ik had weer een bos haar en dat vond ik prachtig natuurlijk.
Coby blijft jaarlijks voor haar pruik terugkomen bij Peels Haarmode. “De service is geweldig, ik word hartstikke goed bediend”, vertelt ze.
“Bovendien hebben ze alle tijd voor je en ze denken met je mee. Dat vind ik ook belangrijk.”

"Wat haar met je kan doen"

Op het eerste gezicht lijkt het een doodnormale knipbeurt. Kapster Anne knipt de glanzende lokken van John ter Haar, blaast ze droog en brengt ze vervolgens weer in model. Wat je niet ziet – en bovendien ook niet voelt – , is dat het niet Johns eigen haar is wat Anne knipt, maar een haarstukje.

Eens in de zes weken komt John bij Peels Haarmode voor een nieuw haarstukje. John is kaal en voelde zich erg onzeker zonder haar. John: “Ik ging altijd achteraan staan zodat niemand mijn kale plekken zag. Nu hoeft dat niet meer, ik kan nu echt genieten!”

Voorheen had John een haarstukje van een andere producent, maar dat was heel slecht. “Het bleef niet zitten, er zat geen model in; ik was helemaal niet gerust. Het was zo erg dat ik – huilend – op het internet heb lopen zoeken naar iemand die mij wél kon helpen.” Hij kwam Peels Haarmode tegen en besloot eens langs te gaan.

Warm ontvangst
“Toen ik binnenkwam, werd ik helemaal gerustgesteld. Ik werd warm ontvangen, kreeg een kopje en er werd me precies verteld wat de mogelijkheden waren. Met speciale plakkers hebben ze mijn oude haarstukje vastgeplakt waardoor het wel goed bleef zitten. Ook hebben ze het helemaal opgekalefaterd en me uitgelegd hoe ik het thuis het beste kan onderhouden.”

*** “Ik heb me nog nooit zo zeker gevoeld” ***

Inmiddels draagt John haarstukjes van Peels Haarmode die met een speciale lijm op het hoofd worden geplakt. “Eerst zat mijn haarstukje vast met plakstrips, maar Jeroen kwam met het idee om het vast te lijmen. Sindsdien zie je helemaal niet meer dat het een haarstukje is! Ik vind het echt geweldig, ik heb me nog nooit zo zeker gevoeld. Raar is dat hè, wat haar met je kan doen…”

John ter Haar, blij met zijn nieuwe haarwerk

"Kunnen vertrouwen op je haarwerk"

Sigrid de Groot, sport coach en ijs coach volgens de methode van de Wim Hof Methode (Iceman), vertrouwd op de haarwerken van Peels haarwerken, onder het ijswater en erboven.

Ademhalingstechniek, koudetraining en mindset, een methode zo krachtig, die kan integreren in het dagelijks leven, zoals het dragen van een haarwerk een prettige aanvulling hoort te zijn.

"Nooit meer een bad hair day"

Het begon op mijn 18e: ik vond ineens veel haren in het doucheputje en ontdekte lichte plekken op mijn hoofdhuid. Ik weet het aan de drukke privéomstandigheden waarin ik verkeerde en ging ervan uit dat het tijdelijk zou zijn. Dat was helaas niet het geval; het werd alleen maar erger. Ik bezocht de huisarts die me doorverwees naar de dermatoloog. Die vertelde me dat er geen aanwijzingen waren dat ik iets ernstigs onder de leden had en dat ik waarschijnlijk leed aan alopecia androgenetica; mannelijke kaalheid. Daar kon ik het mee doen. Naar de kapper gaan werd meer en meer een martelgang, vooral als mijn haar werd gewassen en ik vervolgens naar de kappersstoel moest lopen om geknipt te worden. Ik vond het verschrikkelijk dat iedereen de kale plekken op mijn hoofd kon zien. Zo ging het een paar jaar door; ik slikte extra vitamine B-pillen en smeerde lotions op mijn hoofdhuid. Ik bleef hopen dat het op een dag goed zou komen …  Ondertussen merkte ik dat ik van een vlotte, extraverte meid veranderde in een introverte en teruggetrokken grijze muis. Ging ik met vriendinnen op een terras iets drinken, wilde ik het liefst in de schaduw zitten omdat in de volle zon mijn dunne haren te veel zouden opvallen. In de Efteling durfde ik niet meer in de Python, omdat mijn haar na de rit nog minder leuk zou zitten. Ik was een twintiger, maar voelde me door mijn haardos een vrouw van in de vijftig.

Op een dag las ik in een blad een artikel over iemand die een pruik droeg. Ze zag er hartstikke leuk uit en het was echt niet te zien dat het niet haar eigen haar was. Ik werd nieuwsgierig en ging op internet op onderzoek uit. Ik stuitte op de website van haarmode Peels en belde meteen op.  Ik legde mijn situatie uit en maakte een afspraak voor een vrijblijvende kennismaking. Samen met mijn man ging ik ernaartoe en Jeroen legde heel vriendelijk uit wat mijn mogelijkheden waren. Ik kon wel huilen van geluk: er leek na al die vervelende jaren eindelijk een oplossing voor mijn haarprobleem. Op de terugweg naar huis sprak ik met mijn man uitvoerig over wat Jeroen ons had verteld en samen kwamen we tot de conclusie dat ik het moest doen.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de dynamic, omdat ik zo min mogelijk het idee wilde hebben een pruik te dragen. Dit had wel als consequentie dat het haar bovenop mijn hoofd afgeschoren moest worden, maar dat had ik er graag voor over. Het moment dat Jeroen belde dat hij mijn haarwerken had ontvangen, zal ik nooit meer vergeten. Ik vond het enorm spannend, maar verheugde me ook op een nieuwe periode waarin ik niet meer gebukt zou gaan onder een oneindige stroom van bad hair days.

Inmiddels ben ik een jaar verder en ik ben heel erg blij dat ik de stap heb genomen. Ik zit veel lekkerder in mijn vel en laat geen dingen meer vanwege mijn haar. Iedere zes weken ga ik naar Peels en krijg ik een nieuw haarwerk. De behandeling vindt plaats in een afgesloten ruimte, zodat je volledige privacy hebt. Het personeel is erg vriendelijk en kundig en wanneer je vragen of problemen hebt, staan ze meteen voor je klaar. Laatst kwam ik van Peels en liep ik voorbij een bouwput. Vanaf de steigers werd er naar me gefloten. Ik moest lachen en dacht: ‘Ja, het is echt waar: als je haar maar goed zit.’

"Onbekommerd genieten van je haarwerk"

Joke, voormalig mannequin, wil door weer en wind onbekommerd kunnen wandelen en rennen met haar hond Sep.

De blue-liner lacetape van Walker geeft Joke de zekerheid dat haar Haarwerk goed bevestigd blijft. Zo kan zij onbekommerd van haar pruik genieten.

"Iris over haar Infix haarwerk"

 


Beste Jeroen,

Voor de hulp bij het zoeken van een haarprothese willen we jou hierbij nogmaals bedanken.

Het is mentaal een flinke belasting als voorliggende chemokuren je welhaast dwingen tot de aanschaf van zo’n prothese. De voortijdige verwijdering van de eigen haren is daarbij ook nog eens een ingrijpend gebeuren.

We waren bijzonder getroffen door jouw optreden –gelardeerd met ernst en luim- bij aankoop en levering van de prothese. De rustige omgeving, jouw uitgebreide vakkundige voorlichting en vooral tactvolle benadering van Corrie met gezondheidsproblemen hebben de bezoeken aan Peels vergemakkelijkt. Veel dank daarvoor!

Een extra pluim voor vakmanschap verdien je nog vanwege het feit dat de eerste prothese die je adviseerde ook de uiteindelijke keuze is geworden. Veel complimenten worden door vrienden en bekenden uitgedeeld voor dat fraaie hoofddeksel.  Ook in het gebruik alleen positieve ervaringen. Het lijkt een goede aankoop te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,

Corrie en Gerrit


Geachte heer Peels,

In juli heeft u mijn vrouw vergezeld door onze dochter en mij geadviseerd bij de aanschaf van een haarwerk voor mijn vrouw i.v.m. chemo-kuren. In augustus is dit haarwerk in gebruik genomen.

Gaarne wil ik u en uw medewerkers bedanken voor de deskundige, tactvolle en prettige wijze, waarmee u ons van dienst geweest bent.
Mijn vrouw heeft, ondanks haar ziekte, het haarwerk niet als een last ervaren en ze heeft vele positieve reacties te horen gekregen van de vele mensen, die niet zagen dat ze een haarwerk droeg. Speciaal wil ik uw zus bedanken, die het haarwerk tactvol en zeer deskundig geplaatst heeft.

Hartelijk dank aan uw allen.

Met vriendelijke groeten
J H


 

Kwaliteit

Jeroen en Petra Peels vinden
een goede kwaliteit en tevreden klanten belangrijk!
Heeft u vragen of klachten neem dan contact met ons op.